Achter de schermen zijn we al bezig met de indelingen van de teams voor het volgende seizoen. De teamindeling moet ervoor zorgen dat elke speler zich op zijn niveau zo goed mogelijk kan ontwikkelen. Op voetbaltechnisch, maar zeer zeker ook op sociaal-emotioneel niveau. Spelplezier staat daarbij centraal.  Binnen onze jeugdafdeling kiezen we voor een onderscheid tussen selectie- en niet-selectieteams.

Een selectieteam bestaat uit spelers die op basis van voetbalkwaliteit geselecteerd zijn, zodat de beste spelers in een leeftijdscategorie bij elkaar worden gebracht. Hierdoor ontstaat een optimale leeromgeving en is de kans op voetbaltechnische ontwikkeling van de spelers zo hoog mogelijk.

Bij een niet-selectieteam staat de ontwikkeling van de speler óók centraal, maar meer in combinatie met plezier. Bij de indeling van deze teams wordt veel meer gekeken naar het sociaal-emotionele aspect binnen de teams. Bij de niet-selectieteams wordt de indeling meer gemaakt naar de wens van trainers en leiders én van spelers en ouders. Daarbij is het de bedoeling spelers zoveel mogelijk in te delen bij vriendjes.

Bij RKVV Wilhelmina vinden wij dat een speler die onder óf boven zijn niveau speelt minder plezier haalt uit zijn trainingen en wedstrijden en dit ook invloed heeft op andere spelers binnen dat team. Ook zal deze speler zich minder goed ontwikkelen.

Trainingen
Trainers, coördinatoren en een aantal interne scouts overleggen samen om tot de juiste teamindeling voor komend seizoen te komen. Daarnaast krijgen spelers ook de kans zich te laten zien in een aantal trainingen met leeftijdsgenoten. Interne scouts en de Hoofd Jeugdopleidingen (HJO) zijn daarbij aanwezig.

Huidige JO7-JO9: maandag 6 mei en 13 mei van 17:45 uur tot 19:00 uur
Huidige JO8- JO10 en JO11: dinsdag 7 mei en 14 mei van 17:45 uur tot 19:00 uur
Huidige JO12 en JO13: dinsdag 14 mei en 21 mei van 17:45 uur tot 19:00 uur

Tijdens en na deze periode gaan de interne scouts, HJO, en coördinatoren in overleg met de huidige begeleiding van de verschillende spelers en de eventueel nieuwe begeleiding van de leeftijdsgroep waar de spelers heen gaan om tot een zo goed, breed en weloverwogen besluit te komen wat betreft de indelingen.

Nog vragen? Stel ze via: hoofdopleiding@rkvvwilhelmina.nl